ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ 2ου ΜΕΡΟΥΣ
Σύντομη περιγραφή
Η μείωση του κινδύνου για τη διάθεση μη αποδεκτών προϊόντων ή/ και υπηρεσιών και οι συνθήκες διαφάνειας είναι οι κύριοι στόχοι των Επιθεωρήσεων Δευτέρου Μέρους.
Συνοπτική περιγραφή
Η εξοικονόμηση κόστους και η επιδίωξη για προστιθέμενη αξία μπορεί να οδηγήσει πολλούς μεγάλους οργανισμούς και βιομηχανίες στη σύγχρονη προσέγγιση της αξιοποίησης Επιθεωρήσεων Δευτέρου Μέρους, με κύριο σκοπό την αξιολόγηση των προμηθευτών τους (υφιστάμενων ή νέων) και την τεκμηριωμένη επαλήθευση της ικανότητάς τους να ανταποκριθούν σε συμφωνημένες απαιτήσεις.
Η βάση της λειτουργίας ενός σχήματος επιθεωρήσεων δευτέρου μέρους είναι πάντοτε ένα Πρωτόκολλο Επιθεώρησης με τα εξής βασικά στοιχεία:
- Χαρακτηριστικά και στοιχεία επιθεώρησης:
- Είδος επιθεώρησης
- Συχνότητα επιθεωρήσεων
- Σύστημα αξιολόγησης και σκοπός επιθεώρησης
- Το πρωτόκολλο της επιθεώρησης:
- Κριτήρια επιθεώρησης
- Η λεπτομέρεια και η έκταση των πληροφοριών της επιθεώρησης
- Σύστημα αξιολόγησης των αποτελεσμάτων
- Σύστημα εκθέσεων-αναφορών
- Διαχείριση και έλεγχος αποτελεσμάτων:
- Κοινοποίηση και παραλήπτες αποτελεσμάτων
- Λεπτομέρεια και είδος πληροφοριών των αποτελεσμάτων
Σε ποιους φορείς και επιχειρήσεις απευθύνεται;
Η πρακτική είναι εφαρμόσιμη σε εταιρείες παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών και οποιουδήποτε αντικειμένου.
Μπορεί να εφαρμοσθεί:
- στην αξιολόγηση προμηθευτών και συνεργατών
- σε εταιρείες με μεγάλη γεωγραφική διασπορά και κοινή δραστηριότητα π.χ. καθεστώς franchise.
Ποια είναι τα οφέλη της υπηρεσίας;
- Βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας
- Παρακολούθηση ή/και επαλήθευση της αξιοπιστίας ενός προμηθευτή απέναντι σε συμβατικές υποχρεώσεις
- Ενίσχυση της διαφάνειας σε εφαρμοσμένες πρακτικές παραγωγής προϊόντων
- Μείωση των πιθανοτήτων για διάθεση προϊόντων εκτός προδιαγραφών
Στόχοι και χρήση αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων δευτέρου μέρους:
- Τεκμηρίωση αποφάσεων προμήθειας
- Επιλογή προμηθευτή
- Συνέχιση/ανανέωση/επέκταση μιας υφιστάμενης συνεργασίας
- Βάση μιας εμπορικής διαπραγμάτευσης
Σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ για την πιστοποίηση;
Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών, Υπεύθυνη Επικοινωνίας: κ. Άννα Τοπαλτζίκη, τηλ.: 210 5220920, εσωτ. 2064